måndag 26 juli 2010

Städdags!

Äntligen har vi kommit igång att städa lite i hallen här hemma. Alla som besökt oss på sista tiden vet att det inte var en sekund för tidigt. ;) Vi har massor av "skräp" liggandes. Allt från viktiga lappar från dagis och hjälmar till gamla kvitton och kläder som antingen ska läggas in i skåp till vintern, säljas, namnas, slängas eller bara vikas ihop och läggas i respektive byrå/skåp. Det är så skönt när man äntligen gör slag i saken och tar tag i det där tråkiga städjobbet. Redan nu känns vår hall mycket större och ljusare.

Nästa projekt blir nog sovrummet där det också samlats stora högar med (rena) kläder som ska vikas och läggas in i garderoberna alt. sorteras ut och säljas/ges vidare. Man sover så mycket bättre i ett välstädat sovrum tycker jag. =)

När jag ändå var igång gick jag igenom lite viktiga papper nere på kontoret och rensade på skrivbordet här med, men för att det ska bli bra krävs nog en insats av Johnny & Mattias eller Simon & Tomas, allraminst! :D *önskar mig*

3 kommentarer:

  1. Funderar på att hyra mamma Babbie som städhjälp till er :-p! Kanske som julklapp?? :-D

    SvaraRadera
  2. Jag sa städning, inte utblåsning! :D

    SvaraRadera
  3. Fast lockar det inte ens lite med kammade mattfransar...? *Drömmer mig bort till en värld där all världens fransar ligger på parad*
    :-)

    SvaraRadera