lördag 24 juli 2010

Inlägg 200!

Här öser regnet ner över ett grått och ganska trist Visby. Ändå är det skönt med regn efter veckor av stekande sol och kvävande hetta. Markerna behöver regnet och jag behöver lite svalka och andrum. Jag får problem med andningen när det är för varmt och kvavt. Nu är jag glad att min läkare skrev ut Bricanyl i inhalator till mig. :)

Idag var det ju väder för jeans och tröja igen och nog blev jag glad när mina byxor satt mycket lösare än när jag senast använde dem! Ungefär 8 kilo och 8,5 cm runt midjan har jag blivit av med på en månad nu. Förmodligen har någon cm runt höft/rumpa försvunnit också för byxorna satt lite lösare där med. =) *glad*

Ungarna trivs också bättre när det är svalare, men det är lite tråkigt att man inte kan gå ut till lekparken nu. Eller kan och kan.. Det lär ju vara en liten insjö där nu och halt och dant blir det när det är så blött.

Vendel har rivit och röjt i allt vad vi har av saker han inte får ha nu, och när han hällde en hel vattenkanna i blomman så att det rann ut över halva parketten i vardagsrummet tappade jag tålamodet och skickade ner honom i källaren. Där sitter han nu (ganska nöjd) och ser "Det regnar köttbullar". Man ska inte använda teven som barnvakt, men ibland bara måste jag.. ;)

Vemund kravlar runt på golvet här efter att ha sovit middag i någon timmes tid. Själv har jag funderingar på att sortera lite bland mina foton, men datorn jag sitter vid är full, så allt tar sån tid att jag inte har tålamod till det. Dessutom värker det och domnar i armarna så jag måste nog ringa läkaren snart igen. Jag tycker att svagheten har kommit tillbaka och så även värken i samband med domningarna. Det är läskigt att bära barnen och andra tunga saker när jag känner mig så kraftlös i händer och armar..

Nu ska jag ta en kopp te och gå och mysa lite med Vemund istället. Det är så skönt att kura ihop sig i soffhörnet och höra regnet smattra mot plasttaket och veta att man kan sitta varm och trygg för vätan inomhus. :)

2 kommentarer:

  1. haha ja här regnar det också, men fin header! :D<3

    SvaraRadera
  2. Här vräker det också ner, skönt att markerna äntligen får lite väta...
    Håller med Saga, jättefin header :-D!!

    SvaraRadera