onsdag 15 februari 2012

Viljar växer..

Viljar växer så det knakar (rent bokstavligt) i kläderna. Jag köpte några plagg på rean efter jul i storlek 74, för det ska ju vara till barn i åldern 9-12 månader ungefär. Han är ju ändå inte mer än 7 månader. När jag hade tvättat kläderna och tagit på dem på Viljar insåg jag att de inte passade. Vi fick åka ut till stugan och leta rätt på Vemunds gamla kläder i strl. 80! När vi var på bvc förra onsdagen stannade vågen på 9 560 g för Viljar och måttbandet sa 72,5 cm. Vemund vägde 14,9 och Vendel står still på 18,9 kg. Han har vuxit 1,5 cm iaf så han är nu 112,5 cm medan Vemund är 92,5 cm (om jag minns rätt.)

Vendels viktkurva har planat ut, så jag ska ringa vårdcentralen och höra om vi kan kolla ifall det ev. är gluten på honom också. Dessutom har vi ett möte inbokat med BUP nu för att diskutera medicineringen när han står still i vikt. Hoppas att det löser sig så han kan fortsätta med medicinen, för han säger till och med själv att han märker att den gör nytta. :-) Vi ska även diskutera en ny provocering på Vemunds gluten så att vi kan få papper på den inför ev. ersättning på hans försäkring.

Nu ropar Viljar på uppmärksamhet, och - mest troligt - mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar