lördag 18 februari 2012

Kalasdag.

Vi kom i säng rätt sent igår och det blev en ganska stökig natt, med gråtande Vemund och snuttig Viljar. Till råga på eländet så vaknade Vendel tidigt och kom in till oss vid 7:15. Det skulle inte göra så mycket om han låg tyst och stilla i vår säng, men icke. Han knackar på oss, drar i håret, petar i ögonen, hoppar runt i sängen, väcker Viljar.. *suck* Fast vi ber honom att vara tyst eller gå in i sitt eget rum och se film så stannar han kvar och stökar runt i sängen tills vi båda vaknar och är sura och tvära från start.

Till slut masade vi oss upp ändå och åt frukost, Vemund och jag duschade och maken fixade i ordning Viljar så att vi sedan kunde åka iväg. Vi fick faktiskt med oss både skötväska, (glutenfritt) fikabröd till Vemund och presenterna till årsdagsbarnet och hans lillasyster. Vi var iväg lite sent, men hade en timme på oss att åka de 4,4 milen till andra sidan av ön. Vi hann ungefär en mil och då blev det stopp. En trafikolycka (avåkning) och vägen var avstängd åt båda hållen.. Typiskt! Hade vi åkt då när jag tänkt egentligen hade vi säkert missat den olyckan.. (Eller så hade vi själva blivit inblandade? Det finns en mening med allt som sker..)

I vilket fall som helst kom vi tryggt och säkert fram och hade en väldigt trevlig stund - hrmm, närmare 4 timmar faktiskt - hemma hos min kompis och hennes söta barn. Mina barn var också söta, men lite busiga och bråkade lite med varandra om alla nya roliga leksaker som fanns där, men i det stora hela skötte de sig exemplariskt. Vi fick gott fika, hann prata med de andra gästerna och barnen fick leka. Även idag fick Viljar prova på någon annans knä än mammas och pappas. Egentligen är han väl i den åldern då man börjar bli lite reserverad mot främlingar, men än har Viljar inte visat de tendenserna. Jo, han vill ju väldigt gärna vara nära mig här hemma och blir ledsen när man lämnar rummet, men annars så är han en glad och framåt liten sork!

Nu har "stora" barnen sett någon Nalle Puh-film, medan Viljar och jag myst lite i soffan och jag har lagt in månadens räkningar på internetbanken. *smidigt*

Jag hör att maken börjar bli klar ute i köket, så snart är det mat och ikväll blir det mys framför teven igen, det är ju Melodifestival!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar