måndag 6 februari 2012

Måndag - vardag.

Idag är jag (för en gångs skull) ensam hemma med de två minsta. Maken är iväg på ett viktigt möte med ABF och en vän i bolaget de har bildat. Förhoppningsvis kommer han hem med goda nyheter.

Viljar är lättroad, han har ätit gröt, lekt på sin matta på golvet och ligger nu och sover i soffan, rejält intryckt bakom ett kuddberg så att han inte ska kunna rulla ner. Naturligtvis sitter jag bredvid också.

Vemund har sett Findus & Pettson på teve ett par gånger nu (hur orkar de?) och ätit lite frukost, några muffins till mellis och nu sitter han på golvet nedanför soffan och leker med Viljars leksaker. Han verkar lite trött, så jag hoppas att han också ska somna snart. :-)

Jag måste gå ner och se att det brinner i braskaminen, men vågar inte lämna barnen ensamma uppe.. Hmm, jag får nog ta med Vemund, jag ska bara bädda in Viljar lite bättre först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar