torsdag 16 februari 2012

Knattegympa och kalas.

Idag var jag på gymet igen. Det är riktigt skönt bara man kommer igång. Jag känner förstås att det var längesedan jag tränade, förr hade jag minst dubbelt så många vikter på varje maskin, men jag tänkte ta en mjukstart här för att inte tappa lusten. Den här gången kom jag dessutom ihåg att stretcha efteråt, vilket jag inte gjorde senast och har fått lida för sedan dess (i måndags). När jag kom hem kände jag mig i god form och så fick jag ett infall och provade mina nya jeans (som jag beställt från Lindex) i strl. 42. Döm om min förvåning och glädje när jag fick på mig dem utan problem! Vågen har stått i princip still ett par veckor, men kroppen har visst omfördelat kilona till det bättre under tiden. :-)

Nu ikväll var Vendel och jag iväg på knattegympan och det gick faktiskt riktigt bra. Han lyssnade väl inte alldeles helhjärtat på ledaren, men han var bättre än han brukar vara. En bidragande faktor kan vara att en av hans förskolepedagoger var värdinna på passet och gjorde sitt bästa för att hålla koll på Vendel och sedan var hans bästa kompis med också! Kul.

Imorgon ska Vendel hem till bästisen efter dagis. Det är sällan han blir hembjuden till någon, så det känns ganska stort att gå hem till någon, utan att det är kalas. ;-)

På tal om kalas ja, på lördag ska jag faktiskt hem till en kompis med alla tre sorkarna tänkte jag. Hennes son fyller år och har ett litet kalas. Vi var och köpte present till sorken idag efter gympan. Jag hoppas att det är bra väglag på lördag, för de bor "på andra sidan ön". :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar