fredag 17 februari 2012

En social dag.

Idag var Vemund, Viljar och jag iväg på öppna förskolan på förmiddagen. På fredagar brukar det vara proppfullt där, massor av föräldrar och barn... Idag när vi kom dit fanns det tre (3!) andra mammor och tre barn där! Personalen trodde att det var vintersjukor och vädret som orsakade detta manfall. I vilket fall som helst hade vi det väldigt trevligt där och Vemund ritade en fin teckning - som vi tyvärr glömde att ta hem - och åkte rutschkana och serverade mig "låtsaskaffe" ur plastservisen i lekhörnan. Viljar åt en rejäl portion gröt och somnade sedan i deras mjuka sittpool. Lyckat!

På eftermiddagen åkte Vendel, Viljar och jag hem till en av mina kompisar och hennes son, Vendels första och allra bästa vän. De grabbarna tillsammans alltså.. De kommer så himla bra överens och leker kanonbra ihop. Vendel har ju annars lite svårt med socialt samspel, men här flyter det bara på. Visst kan de ryka ihop och slåss lite, men lika snabbt är det glömt och de sitter i samma fåtölj, äter tårta och ser film tillsammans. *kärlek* Det var en riktigt trevlig eftermiddag och Viljar satt i min kompis famn och somnade där. Det händer inte varje dag ska jag säga. Han måtte ha känt sig väldigt trygg och nöjd där.

Hemma igen åt vi kvällsmat och nu har Vendel och Vemund gått och lagt sig. Viljar och jag sitter i tevesoffan och slötittar på "The Voice" medan jag uppdaterar mig lite via de sociala medierna. Imorgon blir det som sagt kalas tidigt på förmiddagen. Det ska bli väldigt trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar