torsdag 26 januari 2012

Vi kikar vidare och drömmer både natt och dag..

Jag älskar verkligen mina barn så att hjärtat kan brista, men vissa stunder är de ändå ganska billiga.. Som klockan 4 på natten när jag ska upp klockan 6 för att jag ska till jobbet. Vemund vaknade först och pratade och pratade och vägrade vara tyst. Efter en stund kom Vendel tassande och det är ju faktiskt ganska mysigt att ha ett litet barn bredvid sig i sängen, tänkte jag. Jo, om det lilla barnet inte ligger och knackar en på axeln, trycker en på armen, sparkar en i ryggen, drar en i håret och pratar oupphörligen i två timmar, mitt i natten, så kanske!

När klockan väl ringde i morse var jag mer död än levande och inte blev det bättre när Vendel störde Viljar så att han vaknade och ville ha mat, men inte kunde koncentrera sig för att storebror pratade så..

Nåväl, jag hann mata och byta på Viljar, ge Vendel frukost och se till att Vemund kom upp och fick på sig ny blöja och kläder innan vi hastade iväg till dagis i det snorhala väglaget. Naturligtvis glömde jag att säga att jag skulle bli sen att hämta Vemund och så angav jag tiden jobbet slutade som hämtningstid för Vendel.. *suck*

Trots allt gick det ganska bra att jobba - även om vi typiskt nog var "nollvikade" - och på eftermiddagen när jag ringt och bett om ursäkt att jag var sen på väg till Vemunds dagis och halkat mig fram till Vendels dagis och fått med båda hem så begav vi oss iväg hela familjen Kaos till Klintehamn och tittade på ett hus där en bit utanför samhället. Jättemysigt, absolut med charm och potential, men med på tok för mycket att göra vid. Vi kommer inte att ha tid, ork och ekonomi till det, men jag önskar att det legat lite bättre till (närmare ett samhälle) för då hade det faktiskt varit värt all möda.. Nej, vi letar vidare och under tiden får vi göra vårt bästa för att få ordning på det hus vi har så att vi äntligen kan få det sålt.

Nu ska jag fortsätta se "Once upon a time" på kanal5, medan Viljar sover sött bredvid mig här i soffan. Vemund sover i sin säng och Vendel är åtminstone i säng. Egentligen borde jag också sova, men det är en del saker jag måste kolla upp på nätet först.

Ha ett fint veckoslut. Det ska jag ha och imorgon ska jag ta mig tid att baka chokladbollar med Vendel och Vemund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar