onsdag 4 januari 2012

Go the f**k to sleep!

Från att ha varit en liten ängel och lätt att lägga för natten har nu Vemund börjat krångla nå't otroligt. Han gnäller, gråter och vill varken att man ska vara hos honom eller att man ska lämna rummet. *lätt - inte* Oftast är han ju jättetrött, men kan ändå inte komma till ro. Han har till och med slutat sova middag på dagis, så han har ju inget att ta av på sömnkontot. Vad ska man göra? Vi har försökt en massa saker; lägga honom tidigare, bada honom före sänggående så han är varm och go, lägga honom senare, tidigarelägga kvällsmaten.. Inget funkar. Till slut har man inga knep kvar utan han får stå i sin säng och gråta en stund, men det skär i mammahjärtat må jag säga. Hoppas att det är en övergående fas!

2 kommentarer:

  1. Låter jobbigt... Hoppas det går över snart...

    SvaraRadera
  2. Svårt att råda om andras barn. Klart att Vemund är inne i en fas som går över. Frågan är bara när...Hans mamma var rent för hemsk på sin tid. I synnerhet när vi hade gäster och ville ha lite egentid med dem levde hon rövare till fram mot ett på natten. Sprang, skrek och slogs med lillasyster och var helt oemottaglig för propåer om att lägga sig.
    Vill minnas (nä man förtränger) att jag och mina bröder var precis lika stökiga men vi bragtes till tystnad av stryk och hot om stryk. Men inte hade jag velat vara min förälder inte! Det blev ju folk av oss också till slut men ungen har ju arv att släpa på.
    Ett milt insomningsmedel i Vemunds mat kanske funkar ? Pappa

    SvaraRadera