måndag 2 januari 2012

Gott Nytt 2012!

Julen är över och ett nytt år är här! Let's hope it's a good one!

Jag har (trots envis förkylning, som säkert är lite allergiskt relaterad också. på jobbet har de enbart äkta julgranar) varit och jobbat både julafton, annandag jul, nyårsafton samt nyårsdagen. Najs med lite extra pengar och så är det kul att träffa nytt folk och komma hemifrån lite. Jag känner redan att det gör gott för mitt självförtroende och sociala förmåga att jobba och vara behövd av någon annan än familjen. Maken fixar det fint hemma med alla tre sorkarna och jag känner att det är skönt att få sakna dem alla några timmar åt gången. :-)

En av tjejerna jag har jobbat med ett par gånger sa att hon tycker att jag ska be att få sommarjobba med henne på hennes avdelning i sommar. Det kändes så kul att höra henne säga att hon gillar att jobba med mig! Jag gillar henne också.. Visst hade jag tänkt vara ledig en hel del i sommar, men ett sommarjobb är lite mer inrutat och det är lättare att planera både familjeliv och dagistider om man har ett fast schema, så varför inte. Jag hade ju ändå inte tänkt arbeta heltid så jag tror att vi fixar det (om inte maken lyckats få jobb till dess.) Viljar fyller ju ett år till sommaren och lär äta annat än bara bröstmjölk och gröt då. Till hösten börjar han dagis!

I nuläget har jag inga fler pass inbokade, men de ringer in mig från dag till dag, så det blir till att sitta och vänta på nästa samtal och fram till dess försöka få lite ordning här hemma och komma igång med renoveringen igen. Den har ju blivit lite lidande när vi alla varit sjuka mer eller mindre hela julen. Vi som i princip aldrig är sjuka.. Måste bli striktare med LCHF igen.. ;-)

Nu ska maken och jag slappa lite i tevesoffan med Viljar innan det är dags att krypa ner i den nybäddade sängen, hoppas på att få sova hela natten och vakna pigg och utvilad när klockan ringer..

Gott Nytt År!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar