tisdag 20 december 2011

Bihåleinflammation, jag tackar!

Vinterkräksjuka - check!
Förkylningar - check!
Bihåleinflammation - check!

Jamendåså! Då är det väl som det ska vara i juletid. :-) Eller, tja.. Jag har aldrig haft bihåleinflammation förut, det var en ny .. sensation! Fy tusan vad ont det gör och snorig är jag. Blä. Kände när jag var på jobbet i söndags och skulle hjälpa en boende på med skorna att det inte var en bra idé att böja sig framåt. Trots mängder av nässpray och Ibumetin ville det inte ge med sig, så efter att sorkarna varit på bvc igår ringde jag vårdcentralen och fick en läkartid till mig själv. Med mig hem fick jag recept på Nasonex och Rinexin. Tjo! Trodde att det skulle släppa, och kanske var det det som hände, men idag har jag dubbelt så ont uppe i pannan och runt vänster öga. *suck*

Kämpar på och slår in några julklappar till bästisen i alla fall. Det paketet ska iväg idag. Hade hoppats på att få hem ytterligare några klappar som jag beställt över nätet, men det var visst lång leveranstid, så det får bli försenade gåvor in på det nya året istället. :-)

Nä, nu ska jag lägga mig bredvid en sovande Viljar en stund och se om jag är piggare om någon timme då det är dags att hämta Vemund. Ha en frisk jul allihop!

2 kommentarer:

  1. Ååh... fy vad jobbigt! Hoppas det går över snabbt så du slipper det under julen!

    SvaraRadera
  2. Krya på dig din stackare !

    Fler skulle nog kommentera oftare kkring dina välskrivna funderingar om det inte vore så in i helvitte krångligt, tidsödande och tjatigt att få iväg kommentarerna här. Usch och tvi!
    Pappa

    SvaraRadera