söndag 19 september 2010

Mot valurnan och vidare..

Jaha, nu har man med en (inte så liten) gnutta ångest gjort sin medborgerliga, demokratiska plikt och röstat för Svea Rikes framtid och välgång. Aldrig har det varit så svårt att veta vad jag ska rösta på! För min egen och familjens del har vi flera fördelar av Alliansens politik, men sett till befolkningen i stort och vad som gynnar den stora massan känns oppositionen som ett bättre val. Jag har nog alltid varit mer vänster än mitten, men det känns inte heller rätt numera. Nä, usch, tur att det bara är valår vart fjärde år! Det är i alla fall sällan nog för att jag ska glömma i vilken lokal jag ska rösta. När jag kom fram till den äldre damen med rullan så upplyste hon mig vänligt men bestämt om att jag var i fel lokal! Ja, helt fel var det ju inte för maken skulle rösta där, men när han var klar var det bara att knata iväg till rätt lokal och lägga sina kuvert i deras urna istället. Nej, nu ska jag gå och få i mig och Vemund lite klok mat och så får jag väl hoppas att jag valde rätt (maträtt?) Haha! Usch så trött humor. Bäst att sluta innan det spårar ur. :)

4 kommentarer:

  1. alliansen? oh my god have you lost your mind? hrrrmmm....e

    SvaraRadera
  2. Nejdå, men som jag skrev, vissa delar av deras politik är ju mer gynnsam för oss som har hus och så, men eftersom vi inte har jobb så kommer vi inte att ha nytta av det.. Klart jag inte röstar blått då!! ;)

    SvaraRadera
  3. mamma vilken dålig hummor du har, fast jag har nog värre tror jag <3

    SvaraRadera
  4. Vad bra att du röstade! Det är det allra viktigaste, tycker jag, att man inte väljer sofflocket en sådan dag.

    SvaraRadera