torsdag 9 september 2010

Busy weekend!

I fredags (nästan en vecka sen, skärpning!!) var det ju fullt upp. Efter piercingen var vi iväg på barnkalas. Det var Vemunds söta lilla flickvän A som fyllde 1 år! Grattis sötistösen!! Där åt vi goda cupcakes (icke LCHF) och barnen fick kravla runt lite på golvet med varandra. När alla bebbar började bli trötta och griniga åkte vi hem och jag började rydda inför försäljningen på barnmarknaden ute i Roma. Prismärka det sista, packa allt och köra ut det.. På kvällen hjälptes alla försäljare åt att plocka upp och göra fint.

På lördagen var jag ute vid halv 10. Jag hade fått äran att hjälpa till i caféet! Tusan vad kul det är! En av mina drömmar är ju att ha ett eget litet café nångång i framtiden och det här var en trevlig föraning om hur det kan vara. *ignorerar allt runtomkring som tidiga morgnar, fakturor, städning, etc.* Det kändes i rygg och ben när jag hade stått i nästan 4 timmar, men det var det värt. På eftermiddagen hjälptes alla åt att packa ner det som inte blivit sålt. En del bytesaffärer säljarna emellan gjordes upp också. Numera har Vendel en plastrutschkana att ha inomhus t.ex. :)

På söndagen åkte Saga hem :( men det som gjorde det lättare att uthärda den här gången är vetskapen om att hon kommer tillbaka om en månad redan. Hon ska nämligen göra praktik på Vendels dagis! :D *ser fram emot*

Idag fick jag information om försäljningen.. Jag hade ju inte så mycket saker med mig, men ändå fick jag in lite drygt 1000:- Tyvärr hade jag ju shoppat för 500:- så jag får "bara" in 500:- på mitt konto, men det är ju bättre än inget. Ungarna har iaf flera vinteroveraller vardera nu, så vi ska nog klara den här vintern också. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar