söndag 31 oktober 2010

Loppisresultatet...

Igår hade jag alltså loppis hemma i lägenheten. Det är inte klokt vad en del har mage att pruta på sådant som redan är billigt. Jag sålde mina köksstolar för 20:-/styck. En dam ville ge 10:-/st och eftersom jag ville bli av med så mycket som möjligt gick jag med på det till slut. När hon betalat kom en annan dam och sa att hon var intresserad av stolarna och hon blev helt chockad när hon fick höra att den första prutat på något som redan var så billigt. "Jag hade betalat utan tvekan!" tyckte hon. Attans att inte hon hann först då. ;)

Jag blev i alla fall av med lite kläder, köksbordet, stolar, lite plastburkar, porslin, ett grytset (som egentligen inte var till salu!!) trädgårdsmöbler, ett sängbord och en teve. Nu blir det liiite mindre att försöka få med i flyttlasset idag. Några hundralappar rikare blev jag också. Tin och hans kompis kom över och hjälpte mig att slänga sopor (gammal mat, glas, plast, papper etc.) och för det fick de några hundra så att de kunde gå ut och äta antingen pizza eller hamburgare. Det var det värt för att slippa bära tunga kassar tycker jag. :D Tack grabbar!

Idag kommer en kvinna och hämtar några leksaker jag sålt på tradera och senare i em ska vi kanske ta en sväng till marknaden/loppisen ute på Lövsta. Nu ska jag inte köpa på mig massor av saker, utan jag ska "bara titta". ;)

Sedan blir det att packa, bära och köra saker från lägenheten och sedan storstäda där. *samlar kraft* Tur att Tin och maken lovat att hjälpa till. :D Nu måste jag nog lägga Vemund, för han låter väldigt trött där han sitter ute i köket med sin pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar