måndag 18 januari 2010

Vemund läkarbesök vid bvc 18 januari 2010.

Vemund busar med mamma 17 januari 2010.


Jag är fortfarande lika trött, men idag släpade jag mig ändå upp och följde med äldste sonen till tandläkaren och yngste sonen till bvc och läkarbesök där. Äldste sonen fick tandställning i överkäken till att börja med så nu ser han typiskt "fjortis" ut, vilket han ihärdigt förnekar. Om det behövs kommer han att få tandställning i nederkäken också. Jag lider med honom för jag minns ännu hur ont det gjorde och hur osnygg man kände sig, men jag inbillar mig att man har det lite lättare som kille - med utseendet åtminstone - och så gör ju tandställningen nytta för framtiden.





Lillskrutten fick såklart godkänt på läkarkollen. Läkaren fick svarsleenden och alla reflexer fungerade som de skulle, utom en liten på foten, men det var ingen fara. Vemund såg ut som en liten knubbsäl där han låg på mage på skötbordet och läkaren undersökte honom. Världens sötaste knubbsäl förstås... Aktuella siffror - vikt: 7990 g (vi som gissade på 8 kg häromdagen) längd: 60,8 cm och huvudomfång: 40,8 cm!!! I lördags köpte jag bodies i storlek 68 för de i strl. 62 stramade alldeles för mycket och gick inte att knäppa i halsen om man samtidigt skulle lyckas knäppa dem i grenen. ;-)





När vi kom hem gick jag igenom räkningar och betalade dem. Det är märkligt hur småsummor hit och dit kan bli så stora i slutändan. Bläh! Nu har jag i alla fall fått iväg en ansökan om ändring av bostadsbidraget och sedan ska jag höra om det finns något att göra åt summan jag ska betala i underhåll för dottern. Längst ner i högen av räkningar hittade jag även en ansökan om autogiro till Länsförsäkringar för Vendels försäkring.. Hmm, man får nog gå igenom sina papper liiite oftare.





Nu är klockan nästan halv elva på kvällen och det är verkligen hög tid att lägga sig så det ska jag göra. :-)

1 kommentar:

  1. Känner SÅ igen det där med berg av papper och räkningar och så råkar något superviktigt ligga längst ner begravd i nån hög som man har glömt för nåt halvår sen... oops!
    Coolt att korven växer som han ska, mosters gullunge <3!

    SvaraRadera