lördag 9 januari 2010

Korven växer vidare!


När vi var på öppna förskolan (8/1 -10) hade det hänt en liten olycka i blöjan så Vemunds body var helt blöt. Jag fick ta fram en som vi hade liggande som reserv i skötväskan. Tyvärr var den i strl. 56 och det funkar som synes inte alls längre. På bilden är bodyn sträckt till max och ändå räcker den inte länge ner.. Tur att han hade byxor med mudd som gick långt upp på magen! Ärmarna är ju också alldeles för korta, eller den är förresten perfekt på korta armen där jag alltid måste vika upp i vanliga fall. Nu måste jag fylla skötväskan med lite större kläder och nästa gång jag shoppar kläder till Vemund får det inte vara något som är mindre än 68 cl!

2 kommentarer:

  1. Han är så söt!
    Jag måste ha body på Linus, han korvar upp alla tröjor till armhålorna annars =)
    Har 2 bodys och 1 hängselbyxor i skötväskan hela tiden, med en spybebis får man lov att vara beredd.

    SvaraRadera
  2. Ja, tröja är ju totalt värdelöst på sådana här småttingar. Body och mjukisbrallor är det allra bästa första året tycker jag. :-)

    SvaraRadera