torsdag 28 januari 2010

I huvudet på en vandal?



Ibland brukar man ju säga något i stil med att de som har ett väldigt rörigt skrivbord även har det väldigt rörigt i huvudet och så avslutas det hela med en undran över hur det ser ut i huvudet på dem med tomma skrivbord.. Den här lilla liknelsen föll mig in när jag bad Vendel som nu noga räknat är 3 år och 9 månader att rita en bild med en "gubbe" åt mig. Vid den åldern ska man kunna rita huvudfotingar. Ni vet, en gubbe som består av ett huvud med ben och så armar som kommer ut från huvudet och om man har tur har ungen faktiskt ritat ett par ögon, kanske en näsa och en mun också. Igår bad jag alltså Vendel att rita en "gubbe". Pippi Långstrump! sa han. Visst, bra idé, tyckte jag. När bilden var färdig tyckte jag inte att idén kändes så bra längre. Om det här är Vendels mentala bild av en "gubbe" eller Pippi då, så undrar jag väldeliga hur det ser ut uppe i hans huvud!

4 kommentarer:

  1. Hi hi, moster vinkar till rosa "Pippi", det kanske var hennes röra i Villa Villerkulla han tänkte på?

    SvaraRadera
  2. Betyder det att syrrans flicka hade sett för mycket på TV när hon som 4åring ritade nästan perfekta digimon's? Antagligen... =)

    SvaraRadera
  3. En möjlig kontnär i vardande tror morfar som tycker sig se både ögon, näsa och mun i huvudet.
    Tyvärr kan jag bara kommentera som "anonym" - de som startat sidorna borde tänka ett varv till

    SvaraRadera
  4. Ja, Vendel har ju konstnärliga talanger att brås på med en berömd morfar och både moster och mamma som gillar att "kludda" lite till husbehov. :-)

    SvaraRadera