söndag 1 april 2012

Ur barnamun..

Det är så kul med barnens ord och uttryck, så jag måste ju berätta vad Vemund sa häromdagen också..

Vi satt vid frukostbordet, bara han och jag. Han hade lånat Vendels stol och satt sig bakochfram i den. I vanliga fall får han inte sitta så, men jag orkade inte tjafsa.

Vemund: Jag sitter bak.
Jag: Du sitter bakochfram.
Vemund: *lyckligt* Ja! Jag sitter bakom framåt!

Annars är följande en vanlig konversation med Vemund nuförtiden;

Vemund: Mamma!
Jag: Mmm..
Vemund: Mamma, vet du?
Jag: Nej, vaddå?
Vemund: Mamma, faktiskt..
Jag: Faktiskt, vaddå..?
Vemund: Eehmm.. *vänder och går*

På tal om ord så fick vi Viljars första riktiga ord häromdagen; "yogutt"! Vi bara tittade på varandra maken och jag.. Nu lär det väl dröja innan han säger något annat förståeligt, Viljar, för än så länge är det knappt han säger mamma.. Det är mer ma-ma-ma och gaaah eller baa-ba. ;-)

1 kommentar:

  1. Viljar har tydligen ungefär samma ordförråd som Måleråsungarna alltså.
    Kram! Pappa Jan

    SvaraRadera