onsdag 11 april 2012

Påsk 2012.

I påskhelgen hade vi besök av syrran med hennes två duktiga barn, Ebba och Gabriel. De börjar bli stora nu, ungarnas kusiner. Eftersom det var länge sedan vi sågs hade vi utbyte av julklappar och Vemund fick en kombinerad julklapp/födelsedagspresent. En jättesöt tavla målad av syrrans kompis "Kela". Jag ska försöka leta reda på en länk så att ni själva kan se hur fina saker hon gör.

Kusinerna har lekt jättefint tillsammans även om det kanske var så att Vemund inte fick vara med alla gånger.. Han är ju fortfarande ganska "liten" jämfört med de andra. Jag jobbade nästan hela långfredagen och halva påskaftonen. På påskafton när jag kom hem från jobbet fick de fyra stora leta påskägg som syrran och jag gömt i vardagsrummet. Alla hittade sina ägg nästan med en gång. Nästa år får vi gömma dem bättre! ;-) Till kvällsmat blev det lamm, ägg och grönsaker. Riktigt gott!

På påskaftonens kväll/natt hämtade vi de stora ungarna nere vid båten. Eller ja, det var bara Saga jag hämtade. Tin körde hem till oss själv på sin moppe. :-) Alltid lika kul att få ha alla fem barnen hos mig och de små är så glada åt sin storebror och storasyster! *kärlek*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar