tisdag 13 december 2011

Ingen lusselelle för oss..

Idag är det den 13 december, Lucia och man ska stå ute på dagis gård, okristligt tidigt och frysa häcken av sig medan de söta små barnen sjunger falskt, fel och så vackert för rödnästa, snoriga föräldrar och sedan låta sig värmas av deras kaffe/te/varma choklad samman med deras "hembakta" (dagisbakta) pepparkakor och lussebullar..

Mhm, i vanliga fall gillar jag inte att stå där tidigt på morgonen och frysa och gäspa. I år hade jag gett mycket för att få göra det! Vendel blev nämligen magsjuk igår och fick därmed inte vara med i luciatåget i år. SOM han har sett fram emot att få vara med och vara pepparkaka!! Han har pratat om det i veckor. Han som annars inte engagerar sig nämnvärt i saker och absolut inte i något som innefattar sång.

Inte kunde vi vara med och titta på Vemunds lussetåg igår heller, lagom när det var dags att gå somnade Vemund och sov sig igenom hela stunden det skulle ha varat.

Jag får en liten tår i ögat när jag ser hur ledsen Vendel är nu. När maken berättade att han missat firandet på dagis ställde sig Vendel lutad in i sin garderob och drog igen dörren om sig.. *snyft* Vi får nog ta och köpa en burk pepparkakor och några lussekatter, tända lite ljus och ha ett eget lussefirande här hemma istället. Ja! Så gör vi.. :-)

2 kommentarer:

  1. stackars vendel :( ge honom en kram från mig/erica

    SvaraRadera
  2. Meep, det kommer fler lucior. Men det är synd att missa för det är så himla mysigt! <3

    SvaraRadera