måndag 1 november 2010

Tandläkarbesök och lite annat strul...

Idag var det dags att släpa sig iväg till tandläkaren igen. Hela natten - från 1 till 7.30 har småsorkarna turats om att väcka oss, så vid 5 gick maken och lade sig i Vendels rum - så jag var inte det minsta utvilad om man säger så. Kanske var det lite bra ändå. Jag var så trött att jag inte orkade engagera mig i undersökningarna. Det blev några nya röntgenbilder, lite obehagligt men överkomligt och sedan borttagning av tandsten, inte heller skönt, men det kunde varit värre. Han ska göra ett kostnadsförslag och skicka hem till mig så får jag se hur jag gör. Det vore ju skönt att få allt fixat en gång för alla, men just nu njuter jag bara av att jag överlevde!

När jag ändå var nere på lassis passade jag på att boka resan till Stockholm för mig och Vemund. Det var inte det enklaste. De behövde intyg från någon läkare, så jag fick knata iväg till barnmottagningen och be dem skriva nåt (fast det egentligen inte är deras uppgift väl?) och sedan tillbaka till reseservice och få biljetten i handen. När jag var på väg hem såg jag att utresan var bokad i makens och Vendels namn! Bara att vända tillbaka och be dem rätta till det. Damen bakom disken var väldigt vänlig och tillmötesgående och allt löste sig snabbt och smidigt. Om jag hade bättre ekonomi skulle jag sätta in en "Dagens ros" i tidningen till henne! :)

Nu sitter jag i valet och kvalet om jag ska dra till Arbetsförmedlingen och skriva in mig där redan idag, eller om jag ska ta ut mina allra sista föräldrapenningsdagar (med SGI-nivå) fram tills vi har varit i Stockholm. Ständigt dessa val. Av erfarenhet vet jag ju att min a-kassa alltid strular när den ska igång och jag har inte tid och ork att bråka om det just nu, så det lutar väl åt att ta ut fp-dagarna istället trots allt.

Idag måste jag dessutom tömma och städa ur det sista ur lägenheten. Jobbigt när jag är så fruktansvärt trött, men det är väl bara att kavla upp ärmarna och sätta igång. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar