måndag 17 december 2012

Vänta, vänta..

Dricker dagens andra.. ehh, tredje kopp (balja) kaffe och hoppas att Viljar, aka. Pyret, somnar sött och sover en stund. Idag är det dags för 18-månaderskontroll och ev. vaccination på bvc. Med eventuellt menar jag att han kändes lite varm i morse, så kanske avvaktar vi en tid med sprutan. Läkarkontroll blir det i vilket fall som helst, bara vi lyckas ta oss in till sta'n på snömoddiga vägar. :-)

Hemma går det faktiskt framåt med vår amatörrenovering. Jag har så ont i lederna, men det är kul att leka hantverkare och få färdigt här hemma, så det får vara värt det.. Imorgon kommer de delarna till vårt kök som vi beställt från IKEA och lite småsaker som vi hoppas ska göra övernattningar för våra gäster här lite bekvämare (som t.ex. en bäddmadrass och lite varmare täcken.) Ikväll blir det alltså till att tapetsera klart i vardagsrummet och gärna börja riva ut skåp och golv i köket så det nya kan komma in så fort som möjligt. Hej julstämning! ;-)

Nu har jag lyssnat på julmusik, lagt en beställning på en del saker till barnen på en websajt och ska ta mig in i duschen, bara jag vågar smyga in och hämta rena kläder i sovrummet, nu verkar Pyret nämligen ha somnat. :-)

Just det, tvätten med.. Passade på att ta ett par bitar Rocky road när jag ändå var nere i källaren nu. Jag älskar att vi har en riktig matkällare! *vuxenpoäng*

Ska göra en omgång till av både rocky roaden och kola senare idag. Visserligen är det syrran som ska stå för godiset i år, medan vi bjuder på maten, men jag kan ju inte vänta en hel vecka till på att få lite julgodis, eller hur?

Nej, duschen var det ju. Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar