onsdag 12 december 2012

12-12-12

12-12-12

Dagens datum är väl inte det sämsta att återuppta bloggandet på..?

Jag har haft mycket omkring mig, mer än vanligt tror jag. Vi har i alla fall äntligen fått vårt hus i Visby sålt och flyttat till ett gulligt "Villa Villekulla" i Klintehamn. Det är mycket att renovera i huset, men vi trivs bra och jag känner att det är ett "snällt" hus.

Jag har varit sjukskriven på heltid sedan mitten av augusti. Dels har jag en utmattningsdepression och dels har jag ju min värk i leder/muskelfästen och så rygg/höfterna som krånglar då och dels har jag B- och D-vitaminbrist. Trots femdubbel dos D-vitamin är jag nu bara uppe i normala nivåer och inte mer. Jag orkar inte vara social, klarar ingen stress, mår dåligt av alla "måsten" som hopar sig och vill helst bara sova och vakna när allt är bra igen. ;-) Tyvärr funkar ju inte livet så, så jag kämpar på.

Vendel har i alla fall fått plats på skolan här i Klinte och har en rar kvinna som en egen "assistent". Vi hoppas att det ska fungera som tänkt och att hon kan vara lite av både motor och broms för honom. De små har börjat förskolan här och trivs bra. Vemund frågar varje morgon om han får gå till "sitt dagis" och blir så lycklig när man säger ja.

Vemund har annars fyllt tre och är trotsig som bara en treåring kan vara. Min söta och goa lilla ängel är mer en demon just nu, men jag hoppas att det vänder snart. När det gäller Viljar har jag lite oro över autism där. Pappan verkar inte oroad och personalen på förskolan säger att han är "kanske lite sen i talet, men det är normalt". Mmm, precis som det sades om Vendel.

Viljar är snart 18 månader och pratar ännu inte. Inget mamma/pappa, inget nej, där, vovve etc. Det ord han använder är "tittut" för det säger jag varje morgon när jag klär på honom! ;-) Jag tycker att det är svårt att få ögonkontakt med honom och när han blir arg eller frustrerad kan han lägga sig och dunka huvudet i golvet gång på gång. Små, subtila detaljer som sammantaget känns som en större symptombild. Nåja, vi får se. Det visar sig väl med tiden.

Till de roligare sakerna; Jag har blivit "moster"! Min allra bästa vän i hela världen har äntligen blivit mamma till en liten tös och jag ska tillsammans med min kompis syskon få äran att vara fadder till detta lilla underverk! Det glädjer mig så enormt!

Nu ska jag passa på att vila när alla barn är iväg. Ikväll är det luciafirande på Vendels skola och imorgon ska de små lussa på dagis! Trevlig Lucia på er! <3 p="p">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar