torsdag 20 januari 2011

Cillit Bang.. pscchhtt!

Nu är det dags att plocka ur det sista ur lägenheten och städa den ordentligt. Jag vill ju att det ska bli riktigt rent så att nästa hyresgäst inte har något att klaga på. I vanliga fall använder jag mest naturliga medel, som citronsyra, bikarbonat, ättika och såpa när jag städar, men nu ville jag alltså ha "rejäla doningar" till städningen. När jag ändå var på RUSTA och köpte flyttkartonger passade jag på att köpa på mig ett dubbelpack med Cillit Bang också, en för köket mot fett, intorkade matrester och övriga fläckar och en för badrummet som ska ta bort kalkbeläggningar.

Ni har kanske sett reklamen? Cillit Bang - bang! och smutsen är väck! En tjej sprutar på vätskan på en lortig yta och drar sedan med en trasa över det hela och allt blir skinande rent. Jomenvisst, in your dreams! Jag sprutade massor av köks-Cillit på spisen, väntade en stund för att få det att verka och drog sedan en trasa över det. Sedan tog jag en kökssvamp och skrubbade, sedan tog jag lite mer Cillit.. och skrubbade igen.. Efter typ femte omgången försvann fläckarna, och då kan jag säga att spisen ändå inte var särskilt smutsig från början.

Mitt omdöme: Cillit Bang - pssccchhhtt och smutsen blir kvar! Köp inte!

I rättvisans namn ska jag förstås erkänna att den för att få bort kalk i badrummet fungerade något bättre. :) Det behövdes bara två sprayningar och lite gnuggande med wettexduken.

2 kommentarer:

  1. Kunde ni inte behålla lägenheten som övernattnngsalternativ eller lya till Martin när ni ska dra bort till kusten ??

    För övrigt - kul och bra skrivet som så ofta.
    Pappa

    SvaraRadera
  2. Tackar! :) Nej, det blir för dyrt att ha den ståendes tom och Tin har ännu inte visat att han kan ta ansvar för att bo själv. ;)

    SvaraRadera