onsdag 15 december 2010

Lugna gatan!

Weeiii, första dagen på flera veckor som vi inte har något inbokat. Vemund och jag har bara softat hela förmiddagen och nu har han somnat efter en lunch bestående av glutenfria makaroner och lite stekt lax med vitlökspeppar på. Det var nog så att Bamse fick det mesta av laxen, men Vemund verkade mätt och nöjd ändå. Vi shoppade massor av frukt igår, så han har småätit vindruvor, äpple och lite russin redan före maten.

Nu sitter jag och slappar varvat med lite julångest. Inte har jag köpt några klappar och inte har jag bokat resan. Det visade sig iofs vara tur, för jag kan inte ta bilen som jag hade tänkt för det blev visst körförbud på den lagom tills vi ska åka och inga besiktningstider så långt ögat kan nå. :( Jag vill verkligen inte åka kommunalt med två små huliganer, men å andra sidan har jag ju inget val om jag ska få fira julen med syrran och hennes familj samt mamma och mormor.

Jag ska kolla igenom alla alternativ med maken när han kommer hem efter skolan i eftermiddag och sen får jag väl boka resan ändå.. Saga skulle försöka åka direkt från Småland till Stockholm så kan hon följa med oss hem efter firandet, och Tin verkar bli kvar på ön. Tonårstid och kompisar, vad säger man?

Förresten, några klappar har jag ju köpt. Saga ska få ett tjockt paket med blodigt innehåll.. ;) Vemund har fått några nya (större) bodies och byxor att ha så att han är fin och välklädd när det är dags för "dagis". Jag ringde förskolan idag och vi är välkomna att komma dit och titta på måndag den 20/12. Det ska bli kul att se. Jag har hört mycket bra om den förskolan, så jag hoppas att de lever upp till mina förväntningar. :)

På tal om förväntningar. Nu har jag fått sova nästan hela natten ett par nätter. Vemund har inte fått i sig gluten och jag har också uteslutit det ur min kost eftersom jag fortfarande ammar honom. Det verkar som att han sover mycket bättre nu. Inättras sov han mellan 20 och 02, då han vaknade och ville ha lite tutte. Vid 02.30 somnade han om och sov till 08.50! Najjs!! När jag själv har ätit gluten och sedan ammar får Vemund ont i magen och sover oroligt och vaknar minst en gång i timmen och gnäller eller skriker. Om det är så enkelt som att utesluta gluten får det vara värt det, även om jag gärna skulle vilja ha en pepparkaka eller lussekatt att knapra på i adventstid. :)

Nu ska jag surfa runt lite och kolla hur det ser ut på husfronten här på ön. :)

Ps. Sorry Bästisen, inga bilder i det här inlägget heller. Jag SKA tömma kameran snart.. lovar! Ds.

2 kommentarer:

  1. ja mamma jag vill ha mitt "blodiga inehåll" längtar efter jul ;D får ju träffa alla också :D
    men assa vi ska kolla om det måste bokas innan med bussen och isf så ska vi försöka göra det.
    kram :)

    SvaraRadera