lördag 11 december 2010

Fullbokade veckor..

Jag sitter här med almanackan framför mig och tänker att det är tur att vi har varit föräldralediga, arbetslösa och nu studerar/söker jobb. Hur skulle vi annars hinna med alla möten på BUP, habiliteringen, sjukhuset, hos arbetsterapeuten etc. etc.? Den här veckan har jag haft minst ett möte varje dag, vissa dagar har det varit två per dag och nästa vecka är nästan lika fullbokad. Jag skulle ju vara tvungen att ta ledigt på halvtid från ett arbete för att hinna med. :)

Häromdagen ringde chefen för förskoleområdet vi tillhör och ställde in ett av alla planerade möten (vi skulle diskutera talpedagogens utredning av Vendel) och sa att vi får boka en ny tid. Däremot så har hon pratat med en av de placeringsansvariga inom ett annat område där Vemund kan få en förskoleplats redan från januari. Vi vill ju egentligen ha båda småsorkarna på samma förskola, men finns det inte plats så gör det inte. Det känns helt skumt att lille Vemund redan är så stor så han ska börja på "dagis" och jag vet inte om jag är redo att släppa honom heller, men han gillar ju att leka med Vendel och kanske behöver han lite fler kompisar och stimulans om dagarna han också? Som arbetssökande så måste jag ju ha barnomsorg ordnad i vilket fall som helst, så det är väl bara att köra!

Med Vendel var det en annan sak, han behövde verkligen aktiveras mer än vi kunde erbjuda hemma och så är det ju fortfarande, men Vemund är en lite annan typ. Nåja, jag ska ringa den här assistenten (eller vad det heter) nästa vecka och prata placering med henne. Jag hoppas att det finns plats på den förskola som ligger närmast vårt hem i så fall, för den har jag hört mycket bra om. :) När det blir aktuellt med flytt så får vi fundera på hur vi gör med placeringen då.

Nästa vecka ska jag till tandläkaren också och få ett kostnadsförslag på vad det kostar att åtgärda det värsta i mitt kaos. Jag vet ju redan nu att jag inte kommer att ha råd att genomföra det än på ett halvår eller så, eftersom jag måste betala halva den summan i förskott för att de ens ska påbörja behandling. Visst, de vill väl ha sina pengar, men inte brukar man betala för ett jobb innan det är utfört, eller? Får man pengarna tillbaka om man inte är nöjd? Skulle inte tro det..

Igår ringde damen som ska hyra min lägenhet. Hon kan flytta in 1 februari, så det är ju en månads mindre hyra för mig att betala, skönt. Visserligen har jag bostadsbidrag, men det täcker knappt halva hyran, så de extra pengarna blir välkomna sen. Nu måste jag bara ta mig i hampan och plocka ur det sista och städa så att både kvinnan i fråga och Gotlandshem blir nöjda och jag slipper betala för extra städning. Det blir en extra kostnad ändå. Låset kommer de nämligen att få byta för jag är inte säker på var alla nycklar är, men så är det alltid med mig. *förvirrad*

Nej, nu måste jag gå och äta något innan jag svimmar av hunger. Jag lovar att bli bättre på uppdateringar, bara det lugnar ner sig lite med alla möten här. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar