måndag 26 mars 2012

Naprapatbesök..

I måndags (alltså för en vecka sedan) var jag hos naprapaten. Det är skitläskigt att låta någon vrida ens nacke och knäcka och bräcka i ryggen, och som ni säkert vet har jag ju benfobi så allt med skelettet som desutom låter är vidrigt, men gudars så gott när det var klart.

Mannen jag bokat tid hos visade sig vara ganska stor och stadig, så det kändes tryggt att ligga på britsen när han stod bredvid. Annars är jag rädd att ramla av, men han orkade säkert ta emot om jag skulle råka ramla av. ;-) Duktig var han också, det kändes mycket bättre i ryggen efteråt. Visst hade jag fruktansvärt ont i musklerna som fäster vid höftbenen bak i ryggen, men den där skärande värken jag brukar ha i kotpelaren verkar ha försvunnit. Nu hoppas jag att den håller sig borta också.

Jag fick med mig ett litet häfte med övningar som ska stärka bålen och dem gör jag nu varje kväll när barnen lagt sig, för att undvika det som hände när jag kom hem från napratpaten. Jag la mig på golvet för att göra övningarna och Vemund som tyckte att det var kul att mamma ville leka häst slängde sig upp på min rygg och hoppade till. Aj som ini hälsingland vad ont det gjorde!! Nu får det som sagt bli när kidsen är i sina sängar. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar