söndag 31 juli 2011

Juli försvann visst...

Ja, här har det gått nästan en månad sedan jag skrev. Det är ju skandal! ;) Tiden har rusat iväg och fast jag har formulerat små blogginlägg för mig själv i huvudet har de inte kommit på pränt här.

Jag har helt enkelt haft fullt upp med livet som nybliven småbarnsmamma och mamma till 3 som behöver hjälp - samtidigt. Förut har vi ju haft Tin som hjälp med att passa Vendel när vi ska iväg en kortare sväng, handla eller så. Nu har han flyttat till sin pappa och syster på fastlandet. Visst saknar vi honom, men det är roligt att han äntligen får bo hos sin pappa också. Dock kan det ibland bli svårt att räcka till när man är 2 vuxna och har 3 barn som kallar på uppmärksamheten, nu genast och samtidigt. De är dock ganska duktiga på att förstå att man ibland är lite upptagen och både Vendel och Vemund kan vänta en liten stund åtminstone.

Tin och Saga var faktiskt här i veckan som gick och hälsade på, tillsammans med en av Sagas kompisar. :) Det var roligt att ha hela huset fullt av barn, 3 små och 3 tonåringar! De stora skötte sig ju i princip själva och var ute på diverse äventyr, bl.a. var de på Kneippbyn en dag och annars var de nere i källaren och såg film eller tog sig in till Visby och gick runt i butikerna där. Det blev i alla fall väldigt tyst när de åkte igen..

Lille Viljar har hunnit bli en hel månad och han växer så det knakar - åtminstone i kläderna. ;) Senaste bvc-besöket hade han gått upp 530 g på 9 dagar, så det går inte någon nöd på honom inte, även om man kan tro det som han vrålar efter mat ibland. ;) Sedan födseln har han lagt på sig 1325 g och 3,5 cm. Inte konstigt att kläderna hans känns små och att jag fick justera bältena i bilbarnsstolen.

Jag har försökt få tag i någon i Svenska Kyrkan för att boka tid för dop också. Det vore ju fint att få det avklarat innan han växer ur dopklänningen! Som det ser ut nu siktar vi mot sista helgen i september. Då är han 3 månader och jag hoppas verkligen att klänningen går igen i ryggen då. Vendel och Vemund var ungefär 2 månader vardera när de döptes och med Vemund var det precis att vi fick in hans knubbiga små armar i ärmarna och att vi kunde knyta banden bak.. ;)

Nu vill Viljar ha mat -igen - så jag får försöka komma ihåg vad jag skulle skriva mer och återvända till datorn när han är mätt. :)

1 kommentar:

  1. Ja vi är nog flera som saknat dina uppdateringar och till sist fick ihärdigheten sin lön när du dök upp igen.
    Det där med hur bebisen växer x antal gram minns jag man tyckte var förfärligt intressant just då...
    Kram!
    Pappa

    SvaraRadera